bonesmakenoise:

theweepingtimelord:

Lembas Bread (Lord of the Rings “authentic” Elvish bread)

Ingredients: 

 2 ½ cups of flour
1 tablespoon of baking powder
¼ teaspoon of salt
½ cup of butter
1/3 cup of brown sugar
1 teaspoon of cinnamon
½ teaspoon honey
2/3 cup of heavy whipping cream
½ teaspoon of vanilla

Directions:

Preheat oven to 425F. Mix the flour, baking powder and salt into a large bowl. Add the butter and mix with a well till fine granules (easiest way is with an electric mixer). Then add the sugar and cinnamon, and mix them thoroughly.

Finally add the cream, honey, and vanilla and stir them in with a fork until a nice, thick dough forms.

Roll the dough out about 1/2 in thickness. Cut out 3-inch squares and transfer the dough to a cookie sheet.Criss-cross each square from corner-to-corner with a knife, lightly (not cutting through the dough).

Bake for about 12 minutes or more (depending on the thickness of the bread) until it is set and lightly golden.

***Let cool completely before eating, this bread tastes better room temperature and dry. Also for more flavor you can add more cinnamon or other spices***

as someone who has baked these A LOT

They are REALLY GOOD

and I am reblogging this because I KEEP LOSING MY RECIPE 

achievement-hunter:

miggylol:

pumpkin spice candles soon

pumpkin lattes soon

pumpkin everything

image

try telling that to my work.

albinwonderland:

sairobee:

popsugartech:

Comic-Con’s first ever geek couture fashion show was UNREAL. Our favorite? This LOKI dress.

Holy shit y’all, check out justbetsycostumes' fabulous Loki dress. The feathers are genius!

that is so clever!

albinwonderland:

sairobee:

popsugartech:

Comic-Con’s first ever geek couture fashion show was UNREAL. Our favorite? This LOKI dress.

Holy shit y’all, check out justbetsycostumes' fabulous Loki dress. The feathers are genius!

that is so clever!

yojesus:

snatchedweaves:

jackballs:

no:

sometimes she’s Kim K sometimes she’s Beyonce…

and sometimes she’s britney

and sometimes she’s lindsay

and sometimes she’s italian pop sensation isabella parigi

lizzy mcguire movie

assrah:

you see this little boy right here? his name is danny nickerson, and he’s turning 6 on july 25. he has an inoperable brain tumor and was diagnosed with cancer, and only 10% of kids with this type of cancer live past 18 months. you know what he wants for his birthday?
a bunch of cards.
that’s right folks, just write him a little card and send it in the mail, and you’re gonna make this kid’s day. he can recognize his name, and he loves super mario and lego.
so far he’s gotten about 40 letters, but with you, you can make it way more. you can mail your card to…

Danny NickersonP.O. Box 212Foxboro, MA. 02035

here’s an article about him

assrah:

you see this little boy right here? his name is danny nickerson, and he’s turning 6 on july 25. he has an inoperable brain tumor and was diagnosed with cancer, and only 10% of kids with this type of cancer live past 18 months. you know what he wants for his birthday?

a bunch of cards.

that’s right folks, just write him a little card and send it in the mail, and you’re gonna make this kid’s day. he can recognize his name, and he loves super mario and lego.

so far he’s gotten about 40 letters, but with you, you can make it way more. you can mail your card to…

Danny Nickerson
P.O. Box 212
Foxboro, MA. 02035

here’s an article about him

  • Woman: I'm smart
  • Patriarchy: Well you're probably ugly then
  • Woman: I'm creative
  • Patriarchy: You mean unattractive right?
  • Woman: I have all these incredible accomplishments
  • Patriarchy: Yeah but look how ugly you looked doing them
  • Woman: I have value
  • Patriarchy: Not if you're ugly lol
  • Woman: I'm conventionally-attractive & posted selfies on my blog
  • Patriarchy: I'm so sick of these empty-headed chicks only caring about their looks. Just because you are attractive and get attention from men doesn't mean you are special or deserve respect. Why don't you read a book or do something productive with your life you dumb slut
bryankonietzko:

michaeldantedimartino:

12345drizzy:

Maybe the greatest gif i have ever come across!

Love this!

HAHAHA! Hardest working fans in the business.

bryankonietzko:

michaeldantedimartino:

12345drizzy:

Maybe the greatest gif i have ever come across!

Love this!

HAHAHA! Hardest working fans in the business.

fuckloveandallwillbeforgotten:

meidosuji:

taco-marco:

king-of-the-casuals:

I’m just gonna let the world figure this out

What does this mean???? Help????

Wait for it

I GET IT.!!

fuckloveandallwillbeforgotten:

meidosuji:

taco-marco:

king-of-the-casuals:

I’m just gonna let the world figure this out

What does this mean???? Help????

Wait for it

I GET IT.!!


Beetlejuice (1988)

Beetlejuice (1988)

hugheslair:

sansaofhousestark:

a show is only as good as its filler episodes

and avatar: the last airbender was on a whole other level

image

thewicked-eternity